Baggy vogeltjesrugzak (hij is af! :D)

Standaard

A long, long time ago.. toen het nog lekker weer was en de zomercollectie nog op de marktkraampjes lag, ben ik begonnen aan dit project.  En ik ben best wel blij met het eindresultaat :)

Deze rugzak is gebaseerd op een rugzak die ik bij de Accessorize had gezien, maar uiteindelijk heb ik zelf een patroon gemaakt. Ik ben begonnen met 5 vlakken: de voorkant, achterkant, zijkanten en bodem. Na een paar weken denken heb ik toen toch maar de schaar gezet in mijn stof ;) Dat is voor mij altijd een drempeltje waar ik overheen moet. Om de te zorgen dat de tas wel een beetje stevig werd heb ik een beetje stevige binnenvoering gebruikt, deze is blauw en geeft ook nog eens een leuk contrast met de grijze vogeltjesstof.

Deze tas vereiste best veel planning! Voordat alles in elkaar gezet kon worden moest ik bijvoorbeeld de aanzetstukken voor de hengsels maken en plaatsen, het geheime vakje met rist moest in het achterpand gemaakt worden en het voorvak moest op het voorpand gemaakt worden (eerst de onderkant van het voorvakje, en-dan-pas de zijkanten anders kon de naaimachine er niet meer bij) en ik heb uiteindelijk nog alle vlakken weer uit elkaar gehaald omdat het toch netter was om ze eerst met de goeie kant op elkaar te naaien en dan binnenstebuiten te draaien.

Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van gewoon aan elkaar naaien: de 5 vlakken aan elkaar, de aanzetstukken ertussen, hengsels eraan, ophanglus, tunneltje voor het aantrektouw, klep erop en zorgen dat de klep ook dicht kan dmv riempjes (gemaakt van een oud riempje van de kringloop). Het heeft wel even geduurd hoor :) en op een gegeven moment was helaas mijn vogeltjes stof bijna op :( en aangezien het zomerseizoen voorbij was heb ik dat creatief op moeten lossen.. maar dit is het resultaat!

Eén reactie Volgende »

Plaats een reactie